Tribe Talk: Customer Journey Mapping

Wil jij de touwtjes in handen nemen en je backlog op waardevolle wijze inrichten? In deze speciale lunchbreak Tribe Talk op 9 maart 2023 nam Milan Israël - Scrum Master bij VodafoneZiggo - je in 20 minuten mee in hoe scrum teams kunnen helpen met het centraal stellen van de klant en hoe er meer verantwoordelijkheid in teams kan worden gecreëerd door middel van customer journey mapping en efficiënt product backlog management.

Customer Journey Mapping, wat is dat nou eigenlijk?

Customer journey mapping is een proces waarbij je als organisatie de reis van de klant door jouw product of dienst in kaart brengt, vanaf het eerste contact tot het uiteindelijke doel van de klant. Dit omvat alle interacties en touchpoints die de klant onderweg heeft met jouw bedrijf en de producten of diensten.

Take aways van deze Tribe Talk:

  • Voordat je begint met het in kaart brengen van de klantreis, is het belangrijk dat je onderstaande punten gereed hebt:
    • Nodig je klanten/stakeholders uit en praat met ze
    • Bepaal de scope van de journey
    • Zorg dat er stakeholders bij zijn
    • Regel een geschikte ruimte
    • Zorg voor de juiste materialen
  • Het Customer Journey Mapping proces:
    • Bereid je interviews voor en stel goede vragen die jou meer inzicht geven in de klantreis
    • Groepeer je inzichten
    • Werk volgens het Customer Journey Mapping model
    • Definieer en prioriteer probleemstellingen
    • Frame probleemstellingen naar een kans
  • Van customer journey naar backlog:
    • Verzamel de inzichten en start één of meerdere brainstorm(s)
    • Plot je ideeën
    • Creëer en prioriteer product backlog items

Breng jouw klantreis tot leven: ga aan de slag met Customer Journey Mapping

Door het in kaart brengen van de klantreis, kun je een beter inzicht krijgen in de wensen en behoeften van jouw klanten. Hierdoor kun je gerichter werken aan het verbeteren van hun ervaringen en de algehele klanttevredenheid verhogen.

Wissel van gedachten met een triber

Plan een discovery call met een triber en ontdek hoe jij kunt starten met met meer inzicht krijgen in de klantreis bij jouw organisatie.

Bekijk andere Tribe Talks

Tribe Talk Agile Leadership

Tribe Talk: Agile Leadership

Agile leidinggeven is dé manier die naadloos aansluit bij de toenemende innovatiesnelheid. Een de leider die klaar is voor de toekomst.

Lees meer
Jos Schroten en Maartje van Zon

Tribe Talk: Design Thinking bij PostNL

Jos gaat in gesprek met Maartje van Zon over de rol van Design thinking bij PostNL.

Lees meer
Andrea Bolt Tribe Talk

Tribe Talk: Digitale Transformatie

In de vijfde Tribe Talk op 12 augustus deelde Andrea Bolt de bevindingen uit haar afstudeeronderzoek over Digitale Transformatie, cultuur en leiderschap.

Lees meer
All posts