Hoe kom je zo snel mogelijk achter de behoefte van jouw klant? In deze Tribe Talk ging Jos in gesprek met Maartje van Zon. Als Senior Service Designer bij PostNL is het haar doel om voortdurend nieuwe klant inzichten te verzamelen door middel van interviews, customer journey analyse, prototyping en het testen van nieuwe features.
Design thinking helpt je om in zeer korte tijd en tegen lage kosten de behoefte van jouw klant te achterhalen. Maar hoe werkt Design thinking precies en hoe breng je dit samen met jouw team eigenlijk in de praktijk?
Als Senior Service Designer bij PostNL houdt Maartje van Zon zich vooral bezig met het in kaart brengen van klantbehoeften en het begeleiden van het Design Thinking proces. Binnen PostNL werkt Maartje sinds 1.5 jaar volgens de methode ‘Journey Factory Methodology’. Met deze methode kijkt ze niet naar de wensen van PostNL, maar onderzoekt ze waar de klant echt gelukkig van wordt.
Maar hoe start je met Design Thinking en hoe ziet deze werkwijze er eigenlijk uit? Dat en meer ontdek in je het interview hieronder.
Denk en werk als een startup, en achterhaal op welke features of service jouw klant nou echt zit te wachten. De Design Thinking training duurt een dag. Samen met jouw team en stakeholders doorlopen we de Design Thinking werkwijze, zodat jouw organisatie nog slimmer en sneller kan innoveren.
Bekijk deze Tribe Talks en ontdek hoe je kunt denken en werken als een startup.
Voorkom dat je tijd, geld en energie verspilt aan producten en features waar niemand op zit te wachten.
In de vijfde Tribe Talk op 12 augustus deelde Andrea Bolt de bevindingen uit haar afstudeeronderzoek over Digitale Transformatie, cultuur en leiderschap.
Verbind en activeer je gehele ecosysteem in de zoektocht naar waarde